Funkcje

Licencje ISPmanager

ISPmanager

Funkcje

Niskie zużycie zasobów systemowych
Kompleksowy panel hostingowy
Nie ingeruje w konfigurację systemu

Panel ISPmanager posiada pięć poziomów logowania, a do każdego z poziomów przypisane są odpowiednie role i obowiązki. Hierarchia użytkowników ISPmanager zapewnia użytkownikom wyższego poziomu dostęp do kont użytkowników niższego poziomu. Administratorzy mogą dostać się na konto dowolnego pośrednika, konto klienta pośrednika, a w końcu do poszczególnych domen.

Hierarchia użytkowników panelu ISPmanager:


Administrator serwera

Najwyższy poziom logowania na poszczególne serwery, który umożliwia administratorom hostingu szybką i prostą konfigurację i zarządzanie wszystkimi elementami systemu. Administratorzy mają dostęp do wszystkich opcji i funkcji na poziomie pośredników i użytkowników.

  • Zarządzanie kontami
    • Administratorzy. Najwyższy poziom logowania na serwer daje administratorom uprawnienia i kontrolę jakich potrzebują do zarządzania pozostałymi administratorami.
    • Pośrednicy(ISPmanager Pro i Cluster). Dodawanie pośredników metodą wskaż i kliknij; aktualizacja zasobów dostępnych dla istniejącego pośrednika i zarządzanie uprawnieniami pośredników.
    • Użytkownicy. Dodawanie i zarządzanie kontami użytkowników; ustalanie limitów ilości różnych zasobów systemowych dostępnych dla każdego z użytkowników; włączanie i wyłączanie dostępu do opcji panelu.
    • Skrzynki pocztowe. Konfiguracja skrzynek pocztowych w systemie przy pomocy jednego interfejsu sieciowego.
  • Domeny
    • Domeny WWW. Zarządzanie wszystkimi domenami należącymi do serwera WWW.
    • Domeny email. Zarządzanie ustawieniami domen pocztowych.
    • Nazwy domen. Zarządzanie DNS (system nazw domen) Elastyczna edycja i precyzyjne ustawienia rekordów DNS.
  • Narzędzia do zarządzania
    • Menedżer plików. Dostęp do wszystkich plików w systemie plików serwera.
    • Bazy danych. Zarządzanie kilkoma bazami danych MySQL i PostgreSQL, użytkownikami, prawami dostępu, itp.
    • Harmonogram zadań (Cron). Kontrola harmonogramu zadań administratora i użytkowników.
    • Firewall. Zarządzanie firewallem dla wszystkich interfejsów sieciowych.
    • Centrum pomocy (ISPmanager Pro i Cluster). System zgłoszeń do pomocy technicznej gwarantuje indywidualną pomoc techniczną w systemie 24x7.
    • Manager usług. Uruchamianie, zawieszanie, restart serwerów (serwer www, serwer pocztowy, itp.)
    • Restart. Pełen restart serwera.
    • Certyfikaty SSL. Bezpieczny dostęp SSL i zarządzanie kluczami.
  • Utrzymanie
    • Archiwa kopii zapasowych. Zarządzanie wszystkimi istniejącymi kopiami zapasowymi.
    • Plany tworzenia kopii zapasowych. Możliwość sporządzania różnych planów tworzenia kopii zapasowych danych serwera.
    • Import użytkownika. Przenoszenie użytkownika pomiędzy serwerami z ISPmanager.
    • Ustalanie limitów przestrzeni dyskowej. Przywracanie i aktualizacja informacji o limitach przestrzeni dyskowej.
  • Filtr antyspamowy
    • DNSBL. Listy antyspamowe umożliwiające blokowanie wiadomości z określonych systemów, z których wcześniej wysyłano spam.
    • Szara lista. Konfiguracja białych list w ramach szarych list.
    • Biała lista. Zarządzanie hostami, z których chcesz otrzymywać pocztę.
    • Czarna lista. Zarządzanie listą hostów, z których blokowane jest wysyłanie poczty.
  • Statystyki serwera
    • Statystyki użycia. Śledzenie zasobów przydzielonych do serwera.
    • Informacje o systemie. Bieżący status serwera.
    • Transfer. Szczegółowe statystyki transferu dla poszczególnych użytkowników i usług.
    • Całkowity transfer. Statystyki dla całego serwera.
    • Aktywne sesje. Monitorowanie aktywności serwera ze śledzeniem dostępu do panelu ISPmanager.
    • Dziennik czynności. Opis czynności wykonywanych przez użytkowników panelu ISPmanager.
  • Ustawienia serwera
    • Parametry serwera. Główne ustawienia konfiguracyjne serwera.
    • Adresy IP. Zarządzanie adresami IP serwera i przydzielanie adresów IP swoim klientom.
    • Serwery baz danych. Zarządzanie serwerami baz danych na lokalnych i zdalnych serwerach.
    • Konfiguracja PHP. Ustawienie niezbędnych parametrów PHP.
    • Rozszerzenia PHP. Konfiguracja i zarządzanie językami skryptów.
    • Moduły Perl. Instalacja i użytkowanie dodatkowych modułów Perl.
    • Aplikacje. Różne aplikacje do zarządzania serwerem.
    • Wtyczki. Instalacja i użytkowanie dodatkowych opcji i funkcji umożliwiających lepsze zarządzanie serwerem.
  • Inne ustawienia
    • Polityka (ISPmanager Pro i Cluster). Tworzenie własnej polityki zarządzania serwerem.
    • Gotowe szablony. Tworzenie gotowych szablonów użytkownika i pośrednika.
    • Ustawienia DNS. Automatyzacja konfiguracji DNS.
    • Rotacja dzienników. Zarządzanie rotacją dzienników serwera www i przetwarzanie zebranych statystyk.
    • Szablony e-mail (ISPmanager Pro i Cluster). Konfiguracja i indywidualne ustawienia powiadomień e-mail wysyłanych do klientów.
    • Dostęp do modułów. Ograniczenie dostępu klientów do funkcji panelu.
    • Serwery podrzędne (ISPmanager Pro i Cluster). Tworzenie serwerów podrzędnych (drugorzędnych) i zarządzanie nimi przy pomocy jednego interfejsu sieciowego.
    • Ustawienia panelu. Indywidualne ustawienia panelu ISPmanager.
  • Dodatkowe aplikacje
    • WebMail. Interfejs sieciowy umożliwiający dostęp do poczty, odbieranie i wysyłanie wiadomości e-mail.
    • PhpMyAdmin. Idealne narzędzie do zarządzania bazami danych MySQL.
    • PhpPgAdmin. Sieciowe narzędzie do administracji serwerem baz danych PostgreSQL.


Pośrednik (ISPmanager Pro i Cluster)

Pośrednik to konto na drugim poziomie logowania, na którym Administrator Serwera przyznaje użytkownikom prawo do tworzenia domen. Pośrednicy mają pełną kontrolę nad swoimi klientami w zakresie ustalonym przez Administratora Serwera.

  • Zarządzanie kontami
    • Użytkownicy. Dodawanie i zarządzanie kontami użytkowników; ustalanie limitów ilości różnych zasobów systemowych dostępnych dla każdego z użytkowników; włączanie i wyłączanie dostępu do opcji panelu.
    • Skrzynki pocztowe. Konfiguracja skrzynek pocztowych w systemie przy pomocy jednego interfejsu sieciowego.
    • Import użytkownika. Przenoszenie użytkownika pomiędzy serwerami z ISPmanager.
  • Domeny
    • Domeny WWW. Zarządzanie wszystkimi domenami należącymi do serwera WWW.
    • Domeny pocztowe. Zarządzanie ustawieniami domen pocztowych.
    • Nazwy domen. Zarządzanie DNS (system nazw domen).
  • Narzędzia do zarządzania
    • Menedżer plików. Dostęp do wszystkich plików w systemie plików serwera.
    • Bazy danych. Zarządzanie kilkoma bazami danych MySQL i PostgreSQL, użytkownikami, prawami dostępu, itp.
    • Centrum Pomocy. System zgłoszeń problemów technicznych gwarantuje klientom indywidualną pomoc techniczną w systemie 24x7. Pośrednicy mogą uzyskać pomoc techniczną poprzez kontakt z Administratorami.
  • Statystyki serwera
    • Statystyki użycia. Śledzenie zasobów przydzielonych do serwera.
    • Transfer. Szczegółowe statystyki transferu dla poszczególnych użytkowników i usług.
  • Ustawienia serwera
    • Adresy IP. Zarządzanie adresami IP serwera przydzielanymi użytkownikom.
    • Gotowe szablony. Tworzenie gotowych szablonów użytkownika.
    • Szablony e-mail. Konfiguracja i indywidualne ustawienia powiadomień e-mail wysyłanych do klientów.
    • Ustawienia DNS. Automatyzacja konfiguracji DNS.
    • Rotacja dzienników. Zarządzanie rotacją dzienników serwera www i przetwarzanie zebranych statystyk.
    • Ustawienia panelu. Indywidualne ustawienia panelu ISPmanager.


Użytkownik

Trzeci poziom logowania – konta użytkowników z prawami dostępu zdefiniowanymi z góry przez Administratora lub Pośrednika.

  • Główne funkcje
    • Konta FTP. Tworzenie i zarządzanie kontami FTP.
    • Nazwy domen. Zarządzanie DNS (system nazw domen).
  • WWW
    • Domeny WWW. Zarządzanie wszystkimi domenami należącymi do serwera WWW.
    • Przekierowania. Zarządzanie przekierowaniami URL.
    • Strony błędów. Tworzenie automatycznej strony błędu nadającej profesjonalny wygląd witrynie.
    • Typy MIME. Tworzenie i zarządzanie typami MIME informującymi wyszukiwarkę o sposobie obsługi rozszerzeń plików.
    • Dzienniki WWW. Podgląd plików dziennika serwera WWW.
    • Dostęp do folderu. Ochrona hasłem zapewniająca ograniczenie dostępu do stron internetowych.
    • Certyfikaty SSL. Bezpieczny dostęp SSL i zarządzanie kluczami.
    • Rozszerzenia PHP (dostępne w określonych warunkach). Konfiguracja i zarządzanie językami skryptów.
    • Moduły Perl. Instalacja i użytkowanie dodatkowych modułów Perl.
  • Obsługa poczty
    • Skrzynki pocztowe. Konfiguracja skrzynek pocztowych w systemie przy pomocy jednego interfejsu sieciowego.
    • Grupy.
    • Tworzenie i zarządzanie grupami.
    • Grupa to lista kilka kont pocztowych zebranych pod wspólnym adresem e-mail (pomoc, sprzedaż, itp.).
    • Przekierowania poczty. Tworzenie przekierowań i przekierowywanie poczty w łatwy sposób z jednej adresu na inny.
    • Autorespondery. Ustawianie automatycznych odpowiedzi dla kont e-mail, tworzenie autoresponderów i komunikatów o urlopach.
    • Domeny pocztowe. Zarządzanie ustawieniami domen pocztowych.
    • Listy mailingowe. Tworzenie i zarządzanie listami mailingowymi.
    • Szara lista. Konfiguracja białych list w ramach szarych list.
  • Narzędzia do zarządzania
    • Menedżer plików. Dostęp do wszystkich plików użytkownika w systemie plików serwera.
    • Bazy danych. Zarządzanie kilkoma bazami danych MySQL i PostgreSQL, użytkownikami, prawami dostępu, itp.
    • Harmonogram zadań (Cron). Tworzenie Crontab/ harmonogramów zadań.
    • Centrum pomocy (ISPmanager Pro i Cluster). System zgłoszeń do pomocy technicznej gwarantuje indywidualną pomoc techniczną w systemie 24x7.
    • Skrypty www. Konfiguracja popularnych skryptów www na serwerze (CMS, fora, itp.).
  • Utrzymanie
    • Plany tworzenia kopii zapasowych. Możliwość sporządzania różnych planów tworzenia kopii zapasowych danych serwera.
    • Archiwa kopii zapasowych. Zarządzanie utworzonymi kopiami zapasowymi.
    • Import użytkownika. Przenoszenie danych użytkownika pomiędzy serwerami z panelem ISPmanager.
  • Statystyki serwera
    • Statystyki użycia. Śledzenie przydzielonych zasobów takich jak przestrzeń dyskowa, miesięczny transfer i innych limitów.
    • Wykorzystanie dysku. Monitorowanie zajętej przestrzeni dyskowej.
    • Transfer. Monitorowanie transferu według poszczególnych dni i usług.
  • Inne ustawienia
    • Rotacja dzienników. Zarządzanie rotacją dzienników serwera www i przetwarzanie zebranych statystyk.
    • Adresy IP. Zarządzanie adresami IP serwera.
    • Ustawienia panelu. Indywidualne ustawienia panelu ISPmanager.
  • Dodatkowe aplikacje
    • WebMail. Interfejs sieciowy umożliwiający dostęp do poczty, odbieranie i wysyłanie wiadomości e-mail.
    • PhpMyAdmin. Idealne narzędzie do zarządzania bazami danych MySQL.
    • PhpPgAdmin. Sieciowe narzędzie do administracji serwerem baz danych PostgreSQL.


Konto FTP

Indywidualne konto FTP na czwartym poziomie logowania. Użytkownicy logują się do panelu ISPmanager, aby zarządzać swoimi plikami i folderami. Użytkownicy mają możliwość tworzenia, podglądu, zmiany nazw i usuwania kilku kont FTP oraz przyznawania lub ograniczania praw dostępu do katalogów domowych.

  • Narzędzia do zarządzania
    • Menedżer plików. Dostęp do systemu plików serwera przydzielonych do konta.
    • Centrum pomocy (ISPmanager Pro i Cluster). System zgłoszeń do pomocy technicznej umożliwia przesyłanie zgłoszeń użytkownikom wyższego poziomu.
  • Statystyki serwera
    • Statystyki użycia. Śledzenie przydzielonych zasobów takich jak przestrzeń dyskowa, miesięczny transfer i innych limitów.
  • Inne ustawienia
    • Ustawienia użytkownika. Indywidualne ustawienia panelu ISPmanager.


Konto pocztowe

Indywidualne konto pocztowe na piątym poziomie logowania. Użytkownicy logują się do swojego interfejsu, gdzie mogą zarządzać ustawieniami skrzynki pocztowej, filtrami antyspamowymi, itp.

  • Statystyki serwera
    • Statystyki użycia. Śledzenie zasobów wykorzystywanych przez konto.
  • Obsługa poczty e-mail
    • Przekierowania poczty. Tworzenie przekierowań i przekierowywanie poczty w łatwy sposób z jednej adresu na inny.
    • Autorespondery. Ustawianie automatycznych odpowiedzi dla kont e-mail, tworzenie autoresponderów i komunikatów o urlopach.
    • Konfiguracja Outlooka. Pobieranie ustawień klienta poczty Outlook.
    • Szara lista. Konfiguracja białych list w ramach szarych list.
    • Filtr poczty e-mail. Przetwarzanie poczty przychodzącej według określonych kryteriów.
    • Filtr antyspamowy. Konfiguracja filtrów poczty przychodzącej.
  • Inne ustawienia
    • Ustawienia panelu. Indywidualne ustawienia panelu ISPmanager.
  • Dodatkowe aplikacje
    • WebMail. Interfejs sieciowy umożliwiający dostęp do poczty, odbieranie i wysyłanie wiadomości e-mail.